Zugspitze

Mieszkając na polu namiotowym w Grainau na trening musieliśmy podjechać autobusem.  Pierwszy odjeżdżał o godzinie 6.30, więc trzeba było dość wcześnie opuścić ciepły śpiwór. Wysiedliśmy na końcowym przystanku, zlokalizowanym przy Eibsee. Tam rozpoczęliśmy trening. Na Zugspitze, najwyższym szczycie Niemiec, mierzącym 2962 m n.p.m już byliśmy, ale nie wbiegaliśmy na niego, tylko podchodziliśmy drogą przez lodowiec Höllental. Tym razem postanowiliśmy wybrać inną drogę, mniej uczęszczaną, bardziej dziką.

Pierwszy etap to dobiegnięcie do położonego na wysokości 2209 m n.p.m. schroniska Wiener Neustädter Hütte. Początkowo biegliśmy po piargach, bez żadnych trudności, jednak w miarę jak wzrastała wysokość zaczęły pojawiać się pierwsze plamy śniegu. Pogoda w tym roku jest wyjątkowo niestabilna, i pomimo  kalendarzowego lata w górach panuje zima. Nie zdziwiło nas więc to, że biegnąc zaczęliśmy mijać turystów związanych liną, z czekanami, w rakach i kaskach wspinaczkowych.

Wspierając się biegowymi kijkami przetrawersowaliśmy kilka śnieżnych pól i dotarliśmy do schroniska, gdzie panowała zima na całego. Byliśmy jednak na taką możliwość przygotowani. Aby biec wyżej  musieliśmy na buty biegowe ubrać raki. Tym razem już nie kombinowaliśmy z dopasowywaniem półautomatów których używamy do butów górskich, tylko kupiliśmy najlżejsze aluminiowe raki paskowe.

Po pokonaniu kolejnych śnieżnych pól dotarliśmy wreszcie pod ścianę. I znowu przebieranka: raki do plecaka i naprzód, a raczej w górę! Ścianka to klasyczna via ferrata, ubezpieczona stalówką, aby wpiąć się w nią lonżą. Nie korzystaliśmy jednak z tej możliwości, bo oboje uznaliśmy że teren jest dla nas łatwy i nie wymaga asekuracji. Tym sposobem dotarliśmy na wysokość 2700 m n.p.m. I tutaj znowu trzeba było ubrać raki, bo do samego szczytu tylko śnieg, lód i śnieg.

Lokalizacja: Oberems, Gruben, kanton Vallais, Szwajcaria

Dystans: 13 km

Suma podbiegów: 2048

Suma zbiegów: nie zbiegaliśmy, zjechaliśmy kolejką