Jazzihorn

Jazzihorn chodził mi po głowie już od dawna, ale dopiero w tym roku był czas aby zrealizować ten pomysł.

Trening rozpoczęliśmy na przystanku autobusowym Zermeiggern (tuż za Saas Almagel) na którym wysiedliśmy z autobusu pocztowego.

Początkowo ścieżka prowadzi ostrymi zakosami wśród traw i drzew, ale to dosłownie przez chwilę. Niebawem znajdujemy się na dużej łące, oczywiście pełnej szwajcarskich krów. Tutaj zaczyna się malownicza i nieskończenie długa dolina Furggtall. O takim bieganiu marzyliśmy!!! Lekko pofałdowany teren, po obu stronach góry, a gdzieś daleko przed nami  niewidoczny jeszcze cel. Mając jakieś 13 km w nogach osiągamy położoną na wysokości 2837 m n.p.m Antronapass. Po drodze oczywiście nie potrafiliśmy odmówić sobie odrobiny wygłupów.

Z Antronapass w prawą stronę biegnie szlak, którym zamierzaliśmy dostać się na przełęcz Jazzilucke, a następnie na Jazzihorn.

Jednak na wysokości około 3100 m n.p.m. zmieniliśmy zdanie. Zeszliśmy ze szlaku, bo postanowiliśmy ominąć przełęcz i od razu wbiec na mierzący 3226 m Jazzihorn.

Rozpoczęła się więc mozolna wspinaczka z cyklu: dwa kroki do przodu, jeden w tył po niestabilnym rumoszu skalnym. Dobrze że mieliśmy ze sobą kijki biegowe, więc zadanie było trochę prostsze. Wkrótce osiągnęliśmy wierzchołek, na którym akurat zdjęcia robiła sobie trójka Włochów, którzy szczyt zdobyli od strony włoskiej.

Na wierzchołku spędziliśmy kilkanaście minut, bo naprawdę warto.

Idealnym zakończeniem tego treningu byłby powrót tą samą trasą. My jednak postanowiliśmy pobiec ile się da granią w kierunku mierzącego 3434 m n.p.m Stellihornu, a następnie zeszliśmy do doliny Ofental. Oczywiście pełnej krów:)

Dolina idealnie nadaje się do biegania i doprowadziła nas aż do tamy Stausee Mattmark, skąd zabrał nas autobus pocztowy.